מהו תפקיד ה-CTA? הפירוט המלא

מהו תפקיד ה-CTA?

ל- CTA תפקיד משמעותי כחלק מצוות המחקר הקליני המנהל מחקרים קליניים בחברות התרופות / חברות מכשור רפואי או בחברות ה- CRO הנותנות שירותי ניהול מחקרים קליניים לחברות התרופות / חברות מכשור רפואי. ה- CTA אחראי על משימות אדמיניסטרטיביות מגוונות המלוות את ניהולו של המחקר הקליני החל משלביו הראשונים ועד סגירתו. משימות כגון, הכנה, הפצה, מעקב ותיוק מסמכים רגולטוריים החיוניים לתיק המחקר.

עבודת ה- CTA היא משרדית בלבד. רוב שעות העבודה הן מול המחשב.

איך מתחילים?

ראשית, נדרש תואר בוגר במדעי החיים / הטבע, ביוטכנולוגיה, תזונה, פיזיותרפיה, רוקחות, רפואה, רפואת שיניים, וטרינריה, סיעוד, וכדומה. ישנן חברות שמקבלות לתפקיד ללא ניסיון קודם. אולם, כדי למקסם את סיכויי ההשמה מומלץ לעבור לפחות קורס- GCP ומומלץ אף יותר לעבור הכשרה מעמיקה בקורס להכשרת מקצועות ה- CTA ,CRA ומתאם המחקר כדי להכיר את כללי הרגולציה הבינלאומיים והמקומיים, כמו גם את דרישות התפקיד.

מה מייחד את התפקיד?

תחושת הסיפוק נובעת מעצם זה שמבצעים תפקיד משמעותי, אחראי, ותרומה לצוות, הכולל CRAs ומנהלות פרויקט, לעמוד ביעדים. כחלק מהתפקיד ישנם גם הזדמנויות להצטרף ל- CRA למספר ביקורי פתיחת מחקר (Site Initiation Visit, SIV) ולביקור סגירת מחקר (Closure Visit, COV). במהלך העבודה לומדים על פרוטוקול המחקר, נחשפים לעבודה שנעשית במרכזים ובזכות הביקורים גם לחק את הקשר עם המתאמות איתן מתכתבים ומשוחחים טלפונית, מדי יום.

עם איזה אתגרים מתמודדים כ- CTA?

היות ויש מצבים בהם עובדים עם מספר חברות יוזם ולכל אחת נהלים (Standard Operating Procedures, SOPs) משלה, ומערכות ממוחשבות משלה, המעבר בין המערכות והנהלים, במחקרים השונים, מאתגרת. ההתמודדות עם כמות המיילים, המשימות, ולוחות הזמנים הצפופים גם הם אתגר יומיומי.

איך מתמודדים עם ריבוי משימות בו זמנית?

סדר וארגון, תכנון ותעדוף הם מרכיבים חיוניים לניהול המשימות. יש ליצור כלי עבודה כדי לעקוב אחר המשימות שבאחריות ה-CTA כדי להבטיח עמידה בלוחות זמנים.

לאיזה תפקידים אפשר להתפתח?

השאיפה היא בדרך כלל להתקדם למשרת CRA ולהתמקצע בתפקיד. לרוב נדרש ניסיון של שנתיים לפחות כדי להתקדם לתפקיד הבא.

מה עוד אפשר לציין על תפקיד ה-CTA?

מלבד סדר וארגון, התפקיד מתאים לאנשים שהם דקדקנים, אחראים, בעלי יכולת למידה עצמאית, המסוגלים לבצע כמה משימות בו זמנית-(multitasking), ומסוגלים לעבוד הן עצמאית והן בשיתוף פעולה בעבודת צוות עם יכולת לרתום ולהניע אנשים. צריך להכיר היטב את כל תוכנות האופיס; Word, Excel, PowerPoint. חשוב לדעת שנדרשים כישורי כתיבה ודיבור בעברית ובאנגלית ברמה גבוהה. יש לא מעט מסמכים הכתובים באנגלית ויש התכתבויות יומיומיות עם נציגי חברות היוזם, באנגלית.

אם את/ה עונה על דרישות התפקיד המתוארות, ותחום המחקר הקליני מעניין אותך, תפקיד ה- CTA עשוי להתאים לך.

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך-

דילוג לתוכן